WEKO3
インデックスリンク
アイテム
國學院大學におけるTOEIC L&R IPスコアの上昇傾向の分析
https://doi.org/10.57529/0002001483
https://doi.org/10.57529/0002001483e38672ef-fa49-4659-a0ed-4f49fcbe04aa
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2025-03-17 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 國學院大學におけるTOEIC L&R IPスコアの上昇傾向の分析 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Analysis of the Trends in TOEIC L&R IP Score Increases at Kokugakuin University | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | TOEIC L&R IP | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 複数回受験 | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 上昇量 | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 習熟度 | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | オンライン | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | multiple-test takers | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | score increase | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.57529/0002001483 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||||||||||
その他のタイトル | コクガクインダイガク ニ オケル TOEIC L&R IP スコア ノ ジョウショウ ケイコウ ノ ブンセキ | |||||||||||||
言語 | ja-Kana | |||||||||||||
著者 |
柳瀬, 弘美
× 柳瀬, 弘美
× 土肥, 充
|
|||||||||||||
著者(英) | ||||||||||||||
別名 | YANASE, Hiromi | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
著者別名 | ||||||||||||||
別名 | DOI, Mitsuru | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
item_10002_source_id_9 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 18849415 | |||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | 本研究の目的は、國學院大學で9年にわたり実施されてきたTOEIC L&R IP の得点を詳細に分析することによって全学的に共通し、他大学にも該当する傾向を明らかにし、今後の分析や学生への動機付けに供することである。土肥・久保田(2022)が、TOEIC L&R IP を複数回受験した國學院大學の学生の傾向を分析した結果、統計的に有意な上昇があることが確認されたが、本研究ではその後3年間に実施されたデータを加え、合わせて2015年度から2023年度まで計65回、延べ17,271名に対し実施した結果を包括的に分析した。その結果、より信頼性の高い分析が可能になった。今回の研究は、複数回受験した2,543名の受験者のListening とReading 別、および上位層、中位層、下位層別の上昇の傾向、オンライン版とマークシート版の比較、等について詳細な分析を行いTOEIC の結果の解釈の一助となることを目的とする。 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | The purpose of this study is to clarify universal trends by conducting a detailed analysis of the TOEIC L&R IP scores collected over many years at Kokugakuin University, and to contribute to future analysis and student motivation. Doi and Kubota (2022) confirmed a statistically significant increase in the scores of Kokugakuin University students who took the TOEIC L&R IP multiple times. This study incorporates data from the following three years after Doi and Kubota (2022) study, analyzing a total of 65 tests from the academic year 2015 to 2023, involving 17,271 students. As a result, a more reliable analysis has been achieved. This study not only follows the methods of Doi and Kubota (2022) but also provides a detailed analysis of the trends in Listening and Reading scores for 2,543 examinees who took the test multiple times. Additionally, it includes score increases classified by upper, middle, and lower tiers, as well as a comparison between the online and paper-based formats. The findings of this research are believed to be a general trend that applies not only to Kokugakuin University but also to other universities. |
|||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 國學院大學教育開発推進機構 | |||||||||||||
item_10002_description_26 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | Departmental Bulletin Paper | |||||||||||||
item_10002_source_id_11 | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA12517508 | |||||||||||||
bibliographic_information |
國學院大學教育開発推進機構紀要 巻 16, p. 15-25, 発行日 2025-02 |