WEKO3
インデックスリンク
アイテム
Ashida Enosuke’s Postwar Educational Thought: From “Companions in Self-cultivation” and “Teachers and Students Sharing the Same Flow to “Let Us Grow Together”
https://doi.org/10.57529/0002001621
https://doi.org/10.57529/00020016218580003b-57ac-424a-bef1-2f6707fa7947
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2025-04-29 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Ashida Enosuke’s Postwar Educational Thought: From “Companions in Self-cultivation” and “Teachers and Students Sharing the Same Flow to “Let Us Grow Together” | |||||||||
言語 | en | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Notes on the Educational Philosophy of Enosuke Ashida after World War Ⅱ | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | eng | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Ashida Enosuke | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Japanese language education | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | self-cultivation | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | practice | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | teachers and students | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 芦田恵之助 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 国語教育 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | venerating the newly deceased | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Kōya hijiri | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.57529/0002001621 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||||||
その他のタイトル | 戦後の芦田恵之助の教育思想に関する覚書 : 「修養の道連」「師弟共流」から「共に育ちましょう」へ | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||||||
その他のタイトル | センゴ ノ アシダ エノスケ ノ キョウイク シソウ ニ カンスル オボエガキ : シュウヨウ ノ ミチズレ シテイ キョウリュウ カラ トモ ニ ソダチ マショウ エ | |||||||||
言語 | ja-Kana | |||||||||
著者 |
齋藤, 智哉
× 齋藤, 智哉
|
|||||||||
著者別名 | ||||||||||
姓名 | Saito, Tomoya | |||||||||
言語 | en | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 齋籐智哉「戦後の芦田恵之助の教育思想に関する覚書 : 「修養の道連」「師弟共流」から「共に育ちましょう」へ」『國學院大學教育学研究室紀要』第57号、2023年、1–12頁の英訳 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | This paper examines Ashida Enosuke's postwar education slogan, "let us grow together," as the culmination of his self-cultivation(shūyō 修養) philosophy of education, tracing its development from the Taishō 大正 period(1912-1926) slogan "companions in self-cultivation" to the prewar Shōwa 昭和 period's(1926-1989) "teachers and students sharing the same flow" and "comrades and fellow practitioners." | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 國學院大學研究開発推進機構 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
item_10002_description_26 | ||||||||||
内容記述 | Departmental Bulletin Paper | |||||||||
bibliographic_information |
en : Kokugakuin Japan Studies 巻 6, p. 53-68, 発行日 2025-02 |